Publikationen
Reinecke, L., & Kreling, R. J. (2022). The longitudinal influence of hedonic and eudaimonic entertainment preferences on psychological resilience and wellbeing. Frontiers in Communication, 7, Article 991458. https://doi.org/10.3389/fcomm.2022.991458
Kreling, R., Meier, A., & Reinecke, L. (2022). Feeling authentic on social media: Subjective authenticity across Instagram stories and posts. Social Media + Society, 8(1). https://doi.org/10.1177/20563051221086235
Vorträge auf Konferenzen
2023
Kreling, R., Dietrich, F., Gilbert, A., & Reinecke, L. (2023, September). What do people watch under adversity? Testing interactions of semantic affinity and coping style using Netflix data donations. Vortrag auf der 13. Konferenz der Fachgruppe Medienpsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) in Luxemburg. -- Best Research Report --
Kreling, R. & Reinecke, L. (2023, Mai). Joys of giving or those who seek shall find? Support and mental health on SNS. Vortrag auf der 73rd Annual Conference der International Communication Association (ICA) in Toronto, Kanada.
Reinecke, L. & Kreling, R. (2023, Mai). Making meaning through meaningful entertainment? Prospective effects of hedonic and eudaimonic entertainment on meaning-focused coping. Vortrag auf der 73rd Annual Conference der International Communication Association (ICA) in Toronto, Kanada.
Kreling, R. & Reinecke, L. (2023, Januar). Längsschnittliche Zusammenhänge zwischen dem Suchen und Leisten von Online-Unterstützung auf sozialen Netzwerken und der psychischen Gesundheit. Vortrag auf der Jahrestagung der Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung der DGPuK in Augsburg.
2022
Kreling, R. & Reinecke, L. (2022, Mai). The longitudinal relationship between online support giving and seeking on SNS and mental health. Vortrag auf der 72nd Annual Conference der International Communication Association (ICA) in Paris, Frankreich.
2021
Kreling, R., Meier, A., & Reinecke, L. (2021, Mai). #authentic? Differences in user's state authenticity across Instagram Stories and Posts. Vortrag auf der 71st Annual Conference der International Communication Association (ICA) (virtuell). -- Top Paper Award --